Synchronisation umfasst nicht nur Sprache, sondern auch Geräusche. Foley Artists sind selbst bei Realfilm-Material oft damit beschäftigt, Interaktivitäten nachzuvertonen, damit die Soundmischung besser gelingen kann. Ein zentraler Bestandteil davon sind Schritte. Aber auch wenn dieses Element in so ziemlich jeder Produktion vorkommt, sind die Geräusche nicht einfach so austauschbar. Jeder Schritt und Gang hat seinen eigenen Sound und vor allem Rhythmus.
Insider spricht mit Geräuschemachern über die hohe Kunst der Schrittvertonung und zeigt unter anderem auch Beispielszenen aus Serien wie „Fargo“.
„According to Foley artist Stefan Fraticelli, who’s worked on TV shows like ‚Parks and Recreation‘ and ‚Fargo‘ and movies like the ‚Conjuring‘ series, footsteps are the most challenging sound for a Foley artist to master. Finding the right footwear, surface, and sync is not always straightforward. For example, if he has to match a pair of high heels on-screen, real heels will produce an unpleasant sound against rocks or dirt, so he’ll use sneakers instead. And if he wants to create creepy creaking sounds on a wood floor in a horror movie, he’ll have to do it with just socks on so the sound fully comes through. Meanwhile, Stefan needs to have a really sharp ear for the subtle differences between the sounds of different types of rocks, because it won’t sound right if his Foley materials don’t exactly align with what’s on camera. Finally, keeping up with all the action on-screen involves a lot of practice in everything from rhythm to proper weight distribution. Sometimes, it sounds better to create tap-dancing sounds with your hands instead of your feet.“
via: LangweileDich.net
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